شیر هیدرولیک برقی کنترل جریان 4/2 تک بوبین (۳/۸) NG۱۰ Cetop۵ سری DSG-0۳ برند Korea


23,000,000 ریال
فرمان شیر هیدرولیک
ولتاژ بوبین شیر هیدرولیک
شیر های کنترل جریان برقی برند Korea در سایز 3/8 از نوع 4/2 با قابلیت عبور حداکثر 80 لیتر در دقیقه و نیز بیشینه فشار 210 بار معادل 21MPa درپورت های(A, B, P) و ماکزیمم فشار مجاز خط برگشت (T)140 بار معادل 14 MPa بوده که در فرمان های متفاوت و ولتاژ 24DC ، 12VDC ، 220AC و 110 AC قابل عرضه هستند. این شیر دو بوبین دارای ۴ راه و 2 وضعیت است.
تولید کننده: korea
تاریخ تحویل: یک هفته
عدد

   شیرهای کنترل جهت هیدرولیک تک بوبین اسپولی NG10 سایز 3/8 (Directional Valve)، از اجزای مهم سیستم‌های هیدرولیک هستند که برای کنترل جهت جریان سیال و یا به عنوان شیر فرمان فشارشکن های بی بار کننده مورد استفاده قرار می گیرند.

   شیرهای کنترل جهت برقی سایز NG10  دوبوبین به‌عنوان یکی از پرکاربردترین انواع شیرهای هیدرولیک در سیستم‌های هیدرولیک صنعتی شناخته می‌شوند. این شیرها به‌طور ویژه برای کنترل جهت جریان سیال هیدرولیک به‌صورت برقی هیدرولیک طراحی شده‌اند و در انواع مختلفی از نوع فرمان (ضربدر موازی- موازی ضربدر - هاش ضربدرو ..) قابل عرضه در استاکالا هستند.

این نوع شیرهای دایرکشنال منطبق با استاندارد ابعادی (Mounting surface dimensions for control valves with four service ports)  ISO 4401 ساخته می شوند.

 ولتاژ عملیاتی:  در مدل‌های برقی معمولاً 12V DC، 24V DC، یا 110V AC و V AC.220 قابل عرضه است 

بیشینه فشار کاری:  210 بار

حداکثر جریان (دبی عبوری): شیر کنترل جریان برند Korea در سایز 3/8 (NG10) تا 80 لیتر در دقیقه را از خود عبور می دهد

سرعت پاسخگویی شیر های برند Korea 

   این نوع شیرها دارای سرعت پاسخگویی بالایی هستند و می‌توانند در حدود 80 میلی‌ثانیه پاسخ دهند. همچنین سرعت دقیق به عوامل مختلفی مانند نوع سولونوئید، ولتاژ کاری، شرایط کاری و فرمان شیرهیدرولیک کنترل جریان بستگی دارد.

ویژگی های خاص شیر های Korea

   ساختار بوبین شیرهای Korea به گونه ای طراحی شده که برای تغییر ولتاژ شیر کنترل جریان، نیاز به تعویض سلونوید نیست. در واقع تنها با تعویض بوبین شیرهای هیدرولیک  Korea میتوان ولتاژ آنها را به ولتاژ دلخواه تغییر داد.

   داخل بوبین های شیر های Korea  دیودی جهت یکسو سازی وجود دارد. از اینرو برای تست بوبین نمی توان انتظار داشت که با قرار دادن اهم متر و تست اهم بوبین در هر دو حالت پروب مولتی متر ، میزان اهم مشخص باشد. در واقع تنها با قراردادن پروب اهم متر فقط در یک جهت  بوبین  امکان مشاهده اهم و جود دارد و با تعویض جای پروب ها، شاهد اهم بی نهایت خواهیم بود.

   قطر سوراخهای پورت ورودی و خروجی شیرهای NG10 (سایز 3/8) برابر با ۱۱.۲ میلی‌متر است که مطابق استاندارد ISO 4401 چهار پورت در کنار هم قرار داده شده که دوعدد از آنها پورت تی هستند، هر دو به هم راه دارند و می توان از یکی از آنها استفاده نمود. همچنین این شیرها توسط 4 عدد  پیچ M5 به بلوک زیر شیری متصل می گردند و هر شیر داری 5 عدد اورینگ از جنس NBR  است.

در کل میتوان گفت شیر های برند Korea  کیفیت خوب وقیمت قابل قبولی دارند.

متعلقات این محصول

به همراه این محصول 4 عدد پیچ آلن جهت بستن شیر بر روی بلوک + 5 عدد اورینگ + 2 عدد سوکت بوبین ارسال می گردد

 

توصیه های لازم در هنگام خرید شیر های هیدرولیک کنترل جریان Directional Valve  

   استفاده از حداکثر دبی شیرهیدرولیک برای مدت طولانی یا به‌طور مداوم می‌تواند مشکلات متعددی را به‌وجود آورد. دلایل اصلی برای انتخاب شیر هیدرولیک با سایز بزرگتر به جای استفاده از حداکثر دبی شیر موجود عبارتند از:

۱-افت فشار بالا:

کارکردن شیر در حداکثر ظرفیت می‌تواند باعث افزایش افت فشار در سیستم شود که این امر منجر به کاهش کارایی و افزایش مصرف انرژی میگردد

۲-افزایش دما:

استفاده مداوم از شیر در حداکثر دبی، می‌تواند باعث افزایش دمای سیال هیدرولیک گردد. افزایش دما می‌تواند به خرابی زودرس اجزای سیستم و کاهش عمر مفید آن‌ها منجر شود

۳-کاهش عمر مفید شیر:

استفاده مداوم از شیر در حداکثر دبی می‌تواند باعث سایش و خرابی سریع‌تر اجزای داخلی شیر شود، در نتیجه عمر مفید شیر کاهش می‌یابد

 ۴-کاهش دقت و کنترل و سرعت پاسخگویی: 

در شرایطی که شیر در حداکثر دبی کار می‌کند، ممکن است دقت و قابلیت کنترل جریان کاهش یابد. این مسئله می‌تواند منجر به عملکرد ناپایدار و کاهش کارایی سیستم شود.

۵-نیاز به ظرفیت اضافه:

   اگر نیاز به افزایش دبی در آینده وجود داشته باشد، استفاده از شیر با سایز بزرگتر می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری به سیستم ببخشد و نیاز به تغییرات مکرر و پرهزینه در سیستم را کاهش دهد. به همین دلایل، معمولاً توصیه می‌شود از شیر هیدرولیکی استفاده شود که دبی کاری آن بیشتر از حداکثر دبی مورد نیاز سیستم باشد تا کارایی، دوام و عملکرد سیستم بهبود یابد.

 

   برای انتخاب سایز و دبی مناسب شیر هیدرولیک برای کار مداوم، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را برای عملکرد بهینه و طول عمر بیشتر سیستم خود داشته باشید. در ادامه مراحل توصیه شده برای انتخاب سایز و دبی شیر هیدرولیک آمده است:

 نحوه انتخاب شیر های هیدرولیک کنترل جریان هیدرولیک 

1- حداکثر دبی: حداکثر دبی مورد نیاز سیستم خود را تعیین کنید. این مقدار را می‌توانید از روی نیازهای عملیاتی ماشین‌آلات یا تجهیزات مورد استفاده مشخص کنید

2- فشار کاری: فشار کاری معمول سیستم را تعیین کنید. این مقدار نشان‌دهنده فشار متوسطی است که سیستم تحت آن کار می‌کند

3- انتخاب سایز شیر با توجه به حداکثر دبی شیر: شیر هیدرولیک انتخابی باید توانایی عبور دادن دبی مورد نیاز سیستم را با مقداری حاشیه اطمینان داشته باشد. به‌طور معمول، توصیه می‌شود که شیر به گونه ای انتخاب گردد که دبی کاری آن، نهایتا تا 70-60٪  ظرفیت حداکثرش باشد. برای مثال، اگر نیاز به عبور دبی 30 لیتر بر دقیقه را در شیر دایرکشنال دارید، شیرهیدرولیک دایرکشنال با دبی حداقل50 لیتر بر دقیقه را انتخاب کنید.

4-افت فشار: بررسی کنید که افت فشار در دبی کاری معمول، در محدوده قابل قبولی باشد. افت فشار زیاد منجر به کاهش کارایی سیستم و افزایش مصرف انرژی می‌شود . منظور از افت فشار، تفاوت فشار پورت ورودی سیال هیدرولیک p  و خروجی سیال هیدرولیک به مخزن T  است که این عدد با توجه به طراحی سازنده شیر ، نوع روغن هیدرولیک، ویسکوزیته و شرایط دمایی قابل تغییر است و در سایز شیر های 1/4 دایرکشنال به‌طور عمومی نباید این اختلاف فشار(ΔP) فراتر از 15 بار در دبی 40 لیتر در دقیقه در نظر گرفته شود. همچنین  انتخاب سایز پورت های خروجی شیر در ΔP تاثیر دارد. 

ملاحظات حرارتی خنک‌سازی:

   اطمینان حاصل کنید که سیستم خنک‌سازی کافی برای جلوگیری از افزایش دمای سیال هیدرولیک در دسترس باشد. افزایش دما می‌تواند به کاهش عمر مفید اجزا و کاهش کارایی سیستم منجر شود. بررسی کنید که دمای عملیاتی سیستم در محدوده مجاز برای شیر و سایر اجزا قرار داشته باشد. به‌طور کلی در سیستم های هیدرولیک دمای بهینه بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد در نظر گرفته می شود. 

فرمان های قابل عرضه برای شیر های KOREA 

(در صورتیکه درخواست شیرهیدرولیک مطابق شماتیک زیر دارید، از ما استعلام بگیرید)

گارانتی و خدمات پس از فروش

شرکت صنایع مکاترونیک چکاد، وارد کننده برند Korea بوده که تضمین کننده خدمات پس از فروش و نیز ارائه دهنده گارانتی کالاهای این برند است.

ویژگی‌ها، مزایا و معایب شیر های  کنترل جریان هیدرولیک اسپولی 4 به 2 

مزایا:

کنترل دقیق جریان: شیرهای اسپولی قادر به تنظیم دقیق جریان مایع هیدرولیک هستند.

ساختار ساده: این شیرها دارای ساختار مکانیکی ساده‌ای هستند که نگهداری و تعمیر آنها را آسان می‌کند.

انعطاف‌پذیری: امکان استفاده در کاربردهای مختلف هیدرولیکی از قبیل کنترل سیلندرها و موتورها را دارند.

 قابلیت اطمینان بالا: به دلیل طراحی ساده و مستحکم، این شیرها بسیار قابل اعتماد هستند.

معایب شیر های هیدرویک اسپولی :

نشت داخلی: این شیر ها ممکن است به مرور زمان با مشکل نشت داخلی روبرو شوند که می‌تواند بر عملکرد سیستم تأثیر بگذارد. ساختار داخلی این شیرهای کنترل جریان اسپولی به گونه ای طراحی شده که پورت های شیر همواره در فشار های بالا مقدار نشتی داخلی به یکدیگر دارند. بنابراین اگر در سیستم هیدرولیکی شما هیچ گونه نشتی قابل پذیرش نیست، این گونه شیر های کنترل جریان برای شما مناسب نخواهند بود و بهتر است برای این منظور از شیر های پاپتی استفاده نمایید.

حساسیت به آلودگی: ذرات آلودگی در مایع هیدرولیک می‌تواند باعث گیر کردن یا خرابی شیر شود.

 

 

 

 

 

.

مشخصات محصولات
برند شیر کنترل جهت Korea
حالت شیر کنترل جهت 4/2
استاندارد نصب ISO 4401 - CETOP5
بیشینه فشار شیر کنترل جهت ۲۱۰ bar
عملکرد داخلی شیر کنترل جهت اسپولی
بیشینه دبی شیر 80 L/min
تعداد سلونوئید تک سلونوئید
بیشینه فشار خط T شیر کنترل جهت ۱۴۰ bar
سایز (اینج) 3/8"

back to top